Priimti sąmoningus sprendimus pirkėjas gali tik būdamas gerai informuotas ir žinodamas, kur, kokiomis sąlygomis užaugintas bei pagamintas jo pasirenkamas produktas ar prekė. Šio principo laikosi nevyriausybinė organizacija „Litdea“ vienuoliktą kartą lapkričio mėnesį inicijuojanti Sąžiningos prekybos savaitę Lietuvoje.
Jos metu šiemet didžiausias dėmesys skiriamas jaunimo švietimui apie geriau anglišku terminu „Fairtrade“ žinomą tarptautinės prekybos partnerystę, kurios tikslas – pašalinti socialinį gamintojų išnaudojimą, atveriant jiems rinkas ir skatinant subalansuotą plėtrą. Žinias apie šį judėjimą Vilniaus moksleiviai šią savaitę gilino dalyvaudami integruotoje pamokoje „Rimi“ prekybos centre bei čia atlikdami įvairias interaktyvias užduotis.
„Ši šalis didelę dalį produkcijos importuoja iš buvusių savo kolonijų Afrikoje, tad šiuo atveju „Fairtrade“ sistema yra ne tik ekonominis, bet kartu ir socialinis bei kultūrinis reiškinys – piliečiai jaučia pareigą prisidėti prie gerovės tų valstybių, kurios kolonializmo laikotarpiu buvo išnaudojamos. Panaši situacija yra Olandijoje bei Belgijoje, kur didelė dalis vartotojų žino, kas yra „Fairtrade“ ir dažnai renkasi sąžiningos prekybos grandinės produktus“, – sako viena iš „Litdea“ organizacijos steigėjų, dr. Daiva Penkauskienė.