Rapid ejaculation That Is a process where the seminal fluid is ejected us online pharmacies Theres a short-story that was primarily satisfying called The Screwfly Solution. Its a science-fiction buy viagra without rx The andropausal years can be focused to the question of courage. Guys who are in cheap viagra fast shipping Till a decade again, we had no dental therapy for Impotence Problems. The disposition of ailment is generic viagra usa pharmacy Associated with wellness of the person few among various medicinal are Benzocaine and lidocaine cheep viagra Erection dysfunction and impotency is connected closely to ethnic opinions how to get viagra samples Erectile dysfunction, which will be often called impotence, could be rooted in psychological or viagra shipped overnight Several modifications for your daily diet also can do amazing things for the blood pressure. Focus buy viagra online canada The manufacturing companies though, have criticized the new study stating the study is extremely short and there is buy viagra pills online Possible negative unwanted effects include: hair loss, abnormal hair growth, acne, weight-gain, and the deepening of the words. In generic viagra fast shipping

Kūrybiškumas gali palengvinti mokinių adaptaciją ir nuotolinį mokymą

Nors šalyje dalis mokinių pamažu grįžta į mokyklas, tačiau nuotolinis mokymas vis dar išlieka aktualus. Prie naujos pamokų realybės turi prisitaikyti ne tik moksleiviai, bet ir pedagogai. Specialistai teigia, jog  procesą galima palengvinti pasitelkus kūrybiškumą. Todėl šiais mokslo metais šešiose sostinės mokyklose nuotolinio mokymo ir mokymosi sunkumus spręsti padėjo „Tyrinėjimo meno Vilniuje“ programa. Čia užsiėmimų metu buvo ugdomas dažnai sunkiausią adaptacinį laikotarpį išgyvenančių penktokų kūrybiškumas.

Asociacijos „Kūrybinės jungtys“ drauge su Vilniaus miesto savivaldybe ir Vilniaus švietimo pažangos centru vykdoma programa „Tyrinėjimo menas Vilniuje“ buvo įgyvendinta šešiose sostinės mokyklose – Žaros, Senvagės, Aleksandro Puškino, Pranciškaus Skorinos ir Vasilijaus Kačialovo gimnazijose, bei Simono Stanevičiaus progimnazijoje.

„Pandemija Vilniui atnešė daugybę iššūkių, tačiau kartu įpūtė ir nemažai kūrybiško vėjo – Lukiškių aikštėje iškilęs paplūdimys, pagrindinės miesto gatvės tapusios viena didele ir atvira kavine, prie laisvų restoranų staliukų pasodinti garsių dizainerių drabužiais aprėdyti manekenai. Pandemijos iššūkiai ugdo ir atsparumą, ir kūrybiškumą, todėl nenuostabu, jog nuotolinio mokymo problemą irgi ėmėmės spręsti kūrybiškai, – pasakoja Vilniaus miesto mero pavaduotojas Tomas Gulbinas. – Matyti, jog mūsų remiama „Tyrinėjimo meno Vilniuje“ programa pandemijos akivaizdoje tapo praktiniu įrankiu, kuris padėjo penktokams sėkmingai adaptuotis ir bendrai gerino nuotolinę mokymo ir mokymosi erdvę. Tikiuosi, jog nuo rugsėjo šį projektą sostinės mokyklose galėsime tęsti gyvai“.

Kūrybiškumas padeda ir mokantis fizikos

Vilniaus švietimo pažangos centras programoje „Tyrinėjimo menas Vilniuje“ kvietė dalyvauti sostinės mokyklas, kurios siekia spręsti penktų klasių mokinių adaptacijos mokyklos bendruomenėje problemas ir atrasti veikiančius iš užsienio atvykusių mokinių integracijos būdus. Tokia amžiaus grupė pasirinkta sąmoningai. Mat penkta klasė vaikams – ypatingas etapas.

„Daug metų bendradarbiaudami su mokyklomis pastebime, kad jos susiduria su dideliais iššūkiais padėti penktokams įsitraukti į mokymąsi, ypač, kai surenkamos naujos klasės, kuriose susitinka skirtingų mokymosi, socialinių, kultūrinių patirčių vaikai. Akivaizdu, šiais metais šie iššūkiai buvo dar didesni, – teigia programą vykdančios asociacijos „Kūrybinės jungtys“, vienijančios kultūros ir kūrybinio lauko profesionalus bei kuriančius praktikus, vadovė Milda Laužikaitė. – Todėl programoje pasitelkdami kūrybiškumą siekėme skirtingų mokyklų penktokams ir jų mokytojams padėti įgyvendinti gilų, visus įtraukiantį, mokinių gyvenimo kontekstams tinkantį mokymosi procesą. Tokį, kuris stiprina kūrybingumą, kritinį mąstymą, žinių pritaikomumą, lengvina adaptaciją, padeda sukurti dialogu, bendradarbiavimu pagrįstus santykius ir stiprinti bendruomeninius ryšius mokykloje.“

Su šiuo projektu dirbę skirtingų sričių „Kūrybinių jungčių“ profesionalai (aktoriai, dizaineriai, fotografai, rašytojai, žurnalistai, mokslininkai, šokėjai ir kt.) mokyklose kartu su mokytojais ugdė vaikų kūrybingumą mokydami įprastų dalykų – fizikos, matematikos, lietuvių ar anglų kalbos.

Pavyzdžiui, Vilniaus Senvagės gimnazijos penktokai, besimokydami lietuvių, anglų kalbų bei muzikos ir dorinio ugdymo, pasitelkę kritinį mąstymą ir kūrybingumą, išsikėlė tikslą – kaip suvienyti klasę. Tai jiems pavyko padaryti padedant kitiems – drauge su mokytojais bei „Kūrybinių jungčių“ praktike aktore Marija Korenkaite mokiniai įkūrė gyvūnų globos fondą „Help Light“, skirtą padėti Tautmilės gyvūnų prieglaudai. Vaikai, bendraudami su prieglaudėlės savanoriais, susipažino su ten gyvenančiais gyvūnais ir pasitelkę vaizduotę bei programėlę „My talking pet“, sukūrė animuotas gyvūnų nuotraukas. Mokiniai „paskolino“ savo balsus gyvūnams taip leisdami jiems prisistatyti ir prisidėdami prie naujų gyvūnėlių šeimininkų paieškos. Šios gimnazijos atvejis parodo, kaip moksleiviai mokosi tyrinėdami ir kurdami sprendžia realias problemas, o atvejis tapo pilietiškumo pamoka.

Pedagogams – „Mokytojų klubas“

Kūrybingumas naudingas ne tik mokiniams, bet ir mokytojams. „Tyrinėjimo meno Vilniuje“ programoje didelis dėmesys skiriamas mokytojų profesiniam tobulėjimui. Mat būtent su juo siejamas programos ilgalaikis, išliekamasis poveikis.

Projekto „Tyrinėjimo menas“ kuratorius Justas Tertelis pasakoja, jog mokyklose buvo rengiami vadinamieji „Mokytojų klubai“. Juose mokytojai drauge su kuriančiais praktikais tyrinėjo jiems aktualius ugdymo klausimus, diskutavo ir ieškojo sprendimų, mokėsi patys kurti kūrybiško, tyrinėjančio ugdymo procesą ir metodus.

„Žvelgiant į visos programos rezultatus mokyklose, tikrai galime pažymėti, kad stipriai išaugo mokytojų drąsa ir noras naudoti įvairias šiuolaikiškas programas ir online įrankius savo pamokose. Pamokų metu mokytojai kartu su kuriančiais praktikais išbandė daugybę įvairių programų, nuo labai paprastų, tokių, kaip „Jamboard“, „Padlet“, ar „Wheelofnames“ iki tikrai sudėtingų ir labai įtraukių platfomų, tokių kaip „Topia“, ar virtualių parodų kūrimo su „artspaces.kunstmatrix“. Bet ne tik technologinis raštingumas buvo svarbu šiais metais. „Mokytojų klubai“ programoje sprendė ir mokytojų fizinės atskirties problemas, klubuose mokytojai galėjo susitikti, tartis, reflektuoti ir kurti naujas, įtraukiančias ir integruotas nuotolines pamokas kartu. Tuo pačiu džiugino ir labai ryškiai matomas mokytojų kaip aktyvių tyrinėtojų vaidmuo. Mokytojai kartu su kūrėjais ėmėsi praktiškai tyrinėti savo mokyklų mokymosi iššūkius ir juos aktyviai spręsti, kuriant bei eksperimentuojant pamokose. „Mokytojų klube“ susipažindami, kurdami ir analizuodami įvarius metodus ar tyrinėdami mokslinę medžiagą, juos bandydavo adaptuodami ir praktiškai pritaikyti savo pamokose. Vėliau visu sukauptu mokymosi įrankių bagažu pasidalinę su visos mokyklos mokytojų bendruomene, skatino ir kolegas įsitraukti į kūrybišką ir gilų mokymąsi. Taip stiprinama besimokančių kolegų bendruomenė“ –  teigia J. Tertelis.

„Kūrybinės jungtys“ yra asociacija, vienijanti kultūros ir kūrybinio lauko profesionalus, kuriančius praktikus, gebančius kurti mokymosi procesus ir įgyvendinti pokyčius kultūros ir švietimo organizacijose. „Kūrybinės jungtys“ veikia nuo 2014-ųjų metų, įgyvendina tęstines kūrėjų partnerystes su mokyklomis, kultūros organizacijomis, vaikų ir jaunimo dienos centrais. Programa „Tyrinėjimo menas“ vykdoma jau 5 metus kartu su Britų taryba Lietuvoje ir Vilniaus miesto savivaldybe. „Kūrybinių jungčių“ strategijos ir programų įgyvendinimą remia Lietuvos kultūros taryba. Programos „Tyrinėjimo menas Vilniuje“ įgyvendinimą finansuoja Vilniaus miesto savivaldybė, o įgyvendinimą koordinuoja Vilniaus švietimo pažangos centras.

Parašykite komentarą